Posted on

بررسی هر گونه نقص در اجرای سیستم لوله کشی درتست شبکه لوله کشی

تست شبکه لوله کشی در لوله بازکنی شهرک بعثت

تحلیل هر جور نقص در اجرای سیستم لوله کشی درتست کانال لوله کشی

به صورت کلی آزمایش کانال لوله کشی ساختمان به مراد نظارت هر جور نقص در اجرای سیستم لوله کشی پیش از پوشاندن لوله ها شکل میگیرد . این آزمایش میتواند به طور جدا از هم و برای هر قسمت از سیستم لوله کشی صورت بپذیرد و یا این که به طور کلی و در نقطه نهایی لوله کشی صورت بپذیرد .

سفارش می شود در مواقعی که آزمایش برای هر قسمت به طور جدا از هم انجام می شود , در نقطه نهایی آزمایش , روند آن مجدداً برای کل سیستم به طور یک پارچه تکرار شود .

بررسی هر گونه نقص در اجرای سیستم لوله کشی درتست شبکه لوله کشی

توجه به نکات زیر قبل از تست شبکه لوله کشی

اصول اولیه تعمیرات لوله کشی و نصب شیرآلات ساختمان برای افراد مبتدی

پیش از انجام آزمایش و تأیید لوله کشی , می بایست از نصب همه اتصالات ( پرس درست اتصالات پرسی و سفت بودن اتصالات کوپلی و رزوه ای ) اطمینان حاصل نمود . این کار معمولاً به وسیله یک آنالیز چشمی از تیم لوله و اتصالات قابل اجرا است . در‌این سطح هیچ یک از اجزای لوله کشی نباید با عایق یا این که اجزای ساختمانی پوشانده شود و تمامی اجزای لوله کشی می بایست صریح و قابل محاسبه باشد .

واجب است پیش از انجام آزمایش , کل سیستم پیشین از اعمال فشار از هوا تخلیه گردد . بدین مراد می بایست سیستم را با آب منزه مالامال نمود و به طور همزمان با به کارگیری از شیر هواگیری , هوای سیستم را بیرون کرد .

قابل ذکر است در زمان این مراحل نباید هیچ مسیری بسته باشد و همه مخازن , اتصالات و امکانات مانند شیر اطمینان و مخزن انبساط که در اعمال فشار بالا در گیر خلل میگردند , می بایست در هنگام اجرای آزمایش فشار از سیستم انقطاع گردد . همینطور پیشین از آغاز آزمایش , دمای آب داخل لوله ها و دمای محفظه می بایست با یکدیگر به تعادل رسیده و یکسان باشد .

بررسی هر گونه نقص در اجرای سیستم لوله کشی درتست شبکه لوله کشی

عملیات تست شبکه لوله کشی با آب  انجام میگیرد یا گاز

رفع نم و رطوبت ناشی از ترکیدگی لوله بدون تخریب

این آزمایش غالباً با آب اجرا میشود ; ولی اجرای آن توسط هوای فشرده , نیتروژن و دی اکسید کربن در بعضا موردها بلامانع است . در مکان هایی که رعایت بهداشت در آنها بیشتراز حد متعارف حیاتی است ( نظیر مرکزها بهداشتی و . . . ) و یا این که در ساختمان هایی که از دوره اجرای تأسیسات در آنها تا دوره به کارگیری از سیستم لوله کشی , مسافت هنگامی متعددی موجود است ( مثلا اجرای تأسیسات در فصول سرد انجام یافته است و افتتاح سیستم در فصول گرم باشد ) , به مراد خودداری از تولید آب راکد و یا این که یخ زدگی لوله ها در فصول سرد , اجرای آزمایش به وسیله هوا بلامانع است .

بررسی هر گونه نقص در اجرای سیستم لوله کشی درتست شبکه لوله کشی

جلوگیری از یخ زدگی داخل لوله

ولی همواره می بایست اعتنا نمود که آزمایش توسط هوا کافی نبوده و چه بسا المقدور می بایست پیش از به کارگیری سیستم و خاتمه کار , سیستم با آب هم آزمایش شود . درصورتی که آزمایش فشار در فصل سوز و سرما انجام می شود , خوبتر است از محلول استاندارد برای تقلیل دمای انجماد آب درون سیستم مصرف شود و در نقطه پایان , سیستم کاملاً خالی از آب گردد . بنابراین از یخ زدگی آب درون لوله پیش از پوشش بی نقص آن خودداری می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *